FORSENDELSE OG RETUR

Emballage politik

Indpakningen er oftest en stor del af oplevelsen, når man bestiller varer fra en webshop. Der bliver ikke sparet på emballagen - og det er oftest pakket fint ind i silkepapir med klistermærker og takke-kort, som man alligevel alt sammen smider ud efterfølgende. Det synes vi er enormt ærgerligt og spild af ressourcer. Vi har derfor for miljøets skyld valgt at fjerne alt unødvendig indpakning, men det emballage vi har tilvalgt, er så det mest bæredygtige man kan få nu til dags.

Vi sender vores pakker i en forsendelsespose, som er lavet af 100 % genanvendt plastfolie og fremstillet i Danmark uden naturskadelige stofferDen bæredygtige plast stammer fra en dansk plastikpose fabrik, som bruger det overskydende plast fra produktionen, fremfor at kassere det. 

For at få en endnu bedre købsoplevelse, vil vi som noget nyt, fremadrettet pakke produkterne ind i miljøvenligt græspapir og rustikke etiketter lavet af 100% genbrugspapir. Indpakningspapiret er FCS-certificeret, og er fremstillet i Sverige af 30 % græs og 70 % træfibre fra skandinavisk træ. Græspapir er et nyt, organisk materiale, da græs vokser hurtigt og er både resourcebesparende og komposterbart. Derfor har vi valgt netop det materiale til at pakke vores ordrer ind i.

 

Forsendelses politik

Vores pakker vil blive leveret med DAO indenfor 8-10 hverdage, hvis det er "made-to-ordre", og 4-5 hverdage for unika varer. Der er mulighed både for hjemmelevering samt levering til pakkeshop. Den længere leveringstid skyldes, at vi syr alle vores produkter selv på bestilling. Vi har nemlig det koncept, at vi på forhånd kun syr ét af hvert slags produkt, hvorefter vi tager produktbilleder og beregner udfra genbrugstekstilet, hvor mange antal vi ca kan ligge på lager. Det skyldes, at vi ikke ønsker at sidde inde med produkter, der ikke bliver solgt - og hvor stof går til spilde, da det kunne bruges til at sy andre produkter.

 

Retur politik

Vare tages retur inden for 14 dage, hvis de er uden skader og fremstår som ved modtagelsen. Fragten skal man betale selv. Hvis du ønsker at returnere en vare skal du henvende dig til: nordictwinscontact@gmail.com og vedhæfte kvitteringen for dit køb.

Reklamation

Eftersom at vi ikke har mulighed for at testprøve alle produkter, da det laves af genbrugsmaterialer, så kan vi heller ikke præcisere holdbarheden. Vi anbefaler derfor, at man passer på sin ordre, og at man generelt passer på med spidse genstande, og undgår for tunge genstande.
Men vi bestræber os på, at der ved en mulig reklamation anbefales en reparation af produktet. Dette hjælper vi gerne med.
Klag til følgende mail: Nordictwinscontact@gmail.com